Spółkę akcyjną pod nazwą Stettiner Maschinenbau Actien-Gesellschaft Vulcan w Bredow pod Szczecinem powołał do istnienia w 1857 toku król Prus Fryderyk Wilhelm IV w miejsce Vulcan-Werft która wpadła w poważne kłopoty finansowe. Wkrótce podobny los spotkał i nowe przedsiębiorstwo. Rozwiązaniem okazało się uruchomienie również produkcji lokomotyw. Do upadku Niemiec stocznia produkowała wyłącznie jednostki cywilne. Po powstaniu cesarstwa przejęta całkowicie przez państwo oprócz realizacji niewielkich zamówień cywilnych zbudowała jeden ciężki krążownik. Stan bezczynności ma się zakończyć po przekazaniu stoczni w ręce rządu saskiego.
AG Vulcan Stettin
- Karl von Wettin
- Feldmarschall
- Posty: 923
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 19:54
- Lokalizacja: Drezno
-
Odznaczenia Pruskie
Odznaczenia Bawarskie
Odznaczenia Saskie
AG Vulcan Stettin
Spółkę akcyjną pod nazwą Stettiner Maschinenbau Actien-Gesellschaft Vulcan w Bredow pod Szczecinem powołał do istnienia w 1857 toku król Prus Fryderyk Wilhelm IV w miejsce Vulcan-Werft która wpadła w poważne kłopoty finansowe. Wkrótce podobny los spotkał i nowe przedsiębiorstwo. Rozwiązaniem okazało się uruchomienie również produkcji lokomotyw. Do upadku Niemiec stocznia produkowała wyłącznie jednostki cywilne. Po powstaniu cesarstwa przejęta całkowicie przez państwo oprócz realizacji niewielkich zamówień cywilnych zbudowała jeden ciężki krążownik. Stan bezczynności ma się zakończyć po przekazaniu stoczni w ręce rządu saskiego.
Karl II,
v G.G. König von Sachsen
Fürst von Waldenburg
Markgraf von Oberlausitz,
v G.G. König von Sachsen
Fürst von Waldenburg
Markgraf von Oberlausitz,
- Karl von Wettin
- Feldmarschall
- Posty: 923
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 19:54
- Lokalizacja: Drezno
-
Odznaczenia Pruskie
Odznaczenia Bawarskie
Odznaczenia Saskie
Re: AG Vulcan Stettin
Krótko po przejęciu stoczni w Szczecinie zjawili się komisarze z ministerstwa skarbu. W wyniku kontroli stwierdzono ogólny dobry stan stoczni, aczkolwiek dla zapewnienia pełnej wydajności konieczne były naprawy niektórych maszyn.
Fabryka wagonów stojąca już od dłuższego czasu zupełnie bezczynnie przedstawiała inny stan. Niewiele wyposażenia nadawało się jeszcze do pracy albo nawet do remontu. Czym prędzej rozpoczęto prace naprawcze i poszukiwanie nowych maszyn.
W międzyczasie główni inżynierowie otrzymali dokumentację techniczną krążowników aby mogli się z nią zapoznać celem jak najszybszego rozpoczęcia budowy po zakończeniu remontu. Również urzędnicy w Dreźnie nie próżnowali. Na zlecenie króla ministerstwa współpracy i skarbu rozpoczęły rozmowy z rządami turyńskimi o powołaniu wspólnej spółki kolejowej aby zapewnić pierwsze zlecenia dla fabryki.
Fabryka wagonów stojąca już od dłuższego czasu zupełnie bezczynnie przedstawiała inny stan. Niewiele wyposażenia nadawało się jeszcze do pracy albo nawet do remontu. Czym prędzej rozpoczęto prace naprawcze i poszukiwanie nowych maszyn.
W międzyczasie główni inżynierowie otrzymali dokumentację techniczną krążowników aby mogli się z nią zapoznać celem jak najszybszego rozpoczęcia budowy po zakończeniu remontu. Również urzędnicy w Dreźnie nie próżnowali. Na zlecenie króla ministerstwa współpracy i skarbu rozpoczęły rozmowy z rządami turyńskimi o powołaniu wspólnej spółki kolejowej aby zapewnić pierwsze zlecenia dla fabryki.
Karl II,
v G.G. König von Sachsen
Fürst von Waldenburg
Markgraf von Oberlausitz,
v G.G. König von Sachsen
Fürst von Waldenburg
Markgraf von Oberlausitz,
- Karl von Wettin
- Feldmarschall
- Posty: 923
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 19:54
- Lokalizacja: Drezno
-
Odznaczenia Pruskie
Odznaczenia Bawarskie
Odznaczenia Saskie
Re: AG Vulcan Stettin
Dla stoczni kolejne wydarzenia potoczyły się pomyślnie i wkrótce po zakończeniu niezbędnych remontów zaczął powstawać równolegle do robót w Kilonii kolejny krążownik.
Niestety król, przebywający obecnie w Hanowerze nie mógł się pojawić na rozpoczęciu prac. Reprezentował go książę von Hartenstein jako członek odnowionej Rady Regencyjnej.
Dzięki temu że z Norddeutche Schifbau przesłano całą dokumentację techniczną oraz uwagi tamtejszych inżynierów prawdopodobnie uda się uniknąć wielu komplikacji
Niestety król, przebywający obecnie w Hanowerze nie mógł się pojawić na rozpoczęciu prac. Reprezentował go książę von Hartenstein jako członek odnowionej Rady Regencyjnej.
Dzięki temu że z Norddeutche Schifbau przesłano całą dokumentację techniczną oraz uwagi tamtejszych inżynierów prawdopodobnie uda się uniknąć wielu komplikacji
Karl II,
v G.G. König von Sachsen
Fürst von Waldenburg
Markgraf von Oberlausitz,
v G.G. König von Sachsen
Fürst von Waldenburg
Markgraf von Oberlausitz,